søndag 17. oktober 2010

Øya - Victoria Hislop

Nå for tiden leser jeg en bok som heter Øya og er skrevet av Victoria Hislop. Denne Boken handler først og fremst om spedalske som har dannet et eget samfunn på øya Spinalónga. Det er en ekstremt gripende bok som omhandler familien, kjærlighet og ensomhet. I første halvdelen av boken får du gode skildringer av personer, miljø og hvordan det var å leve som spedalske på Spinalónga. Boken fremhever og skaper følelser og tanker hos leseren. Starten av boken er veldig gripende og du får mye god informasjon matet inn. Dessverre har boken en tendens til å bli litt kjedelig etter ca. 100 sider, da jeg føler forfatteren har skrevet noen tomme ord for å fylle sidene. Da det er sagt er boken hittil veldig spennende og skaper mange gode bilder på hvordan det var å leve som spedalsk. 

Jeg vil gjerne referere til et intervju med forfatteren Victoria Hislop og til informasjon om spedalskhet. 


Intervju med Victoria Hislop:

Spedalskhet: 






























Bildet er tatt fra www.google.no

1 kommentar:

  1. Jeg har også lest denne boka, og jeg likte den ganske godt. Men som du sier - etter hvert ble den litt forutsigbar og kjedelig. Hun er god til å skildre miljø, personer og den historiske bakgrunnen, synes jeg.

    SvarSlett